Czyszczenie ciagnika rolniczego

Czyszczenie ciagnika rolniczego

Nie od dziś wiadomo, że utrzymywanie i dbanie o ciągnik rolniczy to podstawa. Podstawa dla osiągnięcia sukcesu, bo każda awaria będąca wynikiem zaniedbania to koszty, stracony czas oraz nerwy. Staranna i umiejętna obsługa ciągnika rolniczego pozwala na długotrwałą eksploatację sprzętu, nie dopuszczając przy tym do większych awarii. Przyjrzyjmy się bliżej poszczególnym elementom konserwacji ciągnika rolniczego. Na pierwszy ogień: mycie!

Częste mycie skraca…

Bzdura! Mycie i czyszczenie ciągników codziennie wodą to jedna z podstawowych czynności, jakie wykonywać powinien rolnik. Temat estetyki schodzi jednak tutaj na drugi plan, bowiem tym pierwszym jest… uchronienie ciągnika przed awarią.
Na brudnym od ziemi, kurzu, smarów ciągniku rolniczym niezwykle ciężko zauważyć jest drobne niedociągnięcia, takie jak poluzowane śruby lub nakrętki, brak smarowniczek czy wyszczerbione zębatki i tym podobne. A jak wiadomo, każda większa awaria ma swój początek u najmniejszych elementów, które ciągną za sobą łańcuchy zdarzeń narażając gospodarza na spore koszta.
Zaschnięte błoto na karoserii traktora, jego częściach przyspiesza procesy korozyjne i skutecznie niszczy lakier, przez co niezwykle ciężko jest przywrócić traktorowi jego oryginalny wizerunek i barwy.

Jak myć ciągnik rolniczy?

Traktory najprościej myć strumieniem wody pod dużym ciśnieniem, osiągającym nawet do kilkunastu atmosfer. Zagwarantuje to, że woda dostanie się niemalże do wszystkich elementów i najgłębszych zakamarków ciągnika rolniczego. Jednak uważać trzeba, by rozbryzgująca się woda pod żadnym pozorem nie dostała się do filtru powietrza oraz rury wydechowej. Ochronić przed interakcją z wodą trzeba również alternator lub prądnicę za pomocą folii lub brezentu.

W przypadku braku możliwości ciśnieniowego mycia wodą, należy umyć ciągnik przy pomocy wiadra i pędzelka. Zadanie wydaje się czasochłonne, ale zapłatą będzie satysfakcja z czystości naszej maszyny. Nie należy posługiwać się mokrą szmatką przy myciu ciągnika, bo może to poskutkować zarysowaniem lakieru na masce i błotnikach w wyniku tarcia drobin piasku o farbę. Z miejsc malowanych należy błoto namoczyć i spłukać, a następnie wytrzeć do sucha wilgotnymi, wyciśniętymi z wody gąbką lub szmatką.

Po miesiącach eksploatacji ciągnika rolniczego, najbardziej zabrudzoną częścią staje się blok silnika, który pokryty zostanie trudną do wyczyszczenia warstwą ciemnego, tłustego nalotu. Nalotu tego najłatwiej się pozbyć używając pędzelka namoczonego w oleju napędowym. Po tej czynności, silnik należy obmyć wodą i osuszyć.

Dodaj komentarz