Własny salon fryzjerski jest idealnym rozwiązaniem dla osób przedsiębiorczych i ceniących sobie niezależność merytoryczną. Prowadzenie swojego biznesu nie jest jednak czymś banalnie łatwym. Mimo, że nie potrzeba żadnych specjalnych zezwoleń, aby prowadzić salon fryzjerski, to bez znajomości branży odniesienie sukcesu będzie praktycznie niemożliwe. W tym artykule dowiesz się, na co zwrócić uwagę przed założeniem swojego salonu fryzjerskiego.
Wybierz odpowiednią lokalizację
Znalezienie odpowiedniego lokalu w dobrej lokalizacji jest kluczowe, aby odnieść sukces jako samodzielny fryzjer. Kabaty , Ursynów, Białołęka, Targówek w Warszawie to miejsca pokazujące, że nie trzeba otwierać salonu w centrum, aby mieć klientów. Te obszary niedawno weszły w trzecią fazę urbanizacji, czyli dezurbanizację. Coraz więcej bogatych mieszkańców miasta przenosi się na przedmieścia i tam spędzają więcej czasu. Powstają tam zaplecze kulturalne, szkoły i nowe punkty usługowe, na przykład salony fryzjerskie i studia urody. Jeśli planujesz otworzenie salonu w dużym mieście, to pomyśl właśnie o takich miejscach, które się zaczynają rozwijać. Ceny za lokal będą mniejsze, dojazd może trochę gorszy, ale rynek jest jeszcze nienasycony.
Kolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę przy wyborze lokalizacji, jest dofinansowanie na otwarcie działalności przez lokalne samorządy. Niekiedy wykorzystanie własnych oszczędności nie wystarczy. Trzeba wtedy sięgnąć do innych źródeł finansowania. Niekiedy władze gminne i powiatowe oferują preferencyjne oprocentowanie kredytów, a nawet częściowe dofinansowanie w zamian za założenie tam firmy. Warto więc udać się do urzędu, aby sprawdzić warunki takiej pomocy.
Zadbaj o dobry sprzęt
Dobry salon fryzjerski, który przyciągnie klientów, to przede wszystkim dobry sprzęt. Oprócz foteli, myjek i wózków fryzjerskich, trzeba też pomyśleć o odpowiednim wystroju. Dobrze i ładnie urządzona poczekalnia, ekspres do kawy, prostownice, lokówki to tylko wierzchołek góry lodowej. Koszty możesz obniżyć poprzez kupno sprzętu na rynku wtórnym. Zapisuj i porównuj różne opcje, aby wybrać najlepszą dla siebie.
Zbuduj bazę klientów
Zanim zdecydujesz się na otworzenie własnego salonu fryzjerskiego, popracuj najpierw w u kogoś w salonie. Wybierz swojego pracodawcę strategicznie. Zaznajom się z jego klientami i usługami, jakie oferują. Oprócz zdobycia doświadczenia i zobaczenia, jak działa na co dzień salon fryzjerski, zbudujesz też swoją bazę klientów i klientek. Niektórzy ludzie trzymają się jednego fryzjera przez wiele lat, jeśli im się spodoba!
Sprawdzaj też trendy i pamiętaj, żeby twoja wiedza była świeża. Ostatnio coraz bardziej popularne jest świadoma pielęgnacja kręconych włosów. Na rynku jest tak naprawdę niewielu fryzjerów, którzy umieją dobrze obciąć kręcone włosy i polecą odpowiednie kosmetyki do nich. Fryzjer lub fryzjerka, która potrafi całościowo zająć się pielęgnacją loków, na pewno stworzy sobie oddaną grupę klientów.