Sport to zdrowie – prawda czy fałsz?

Sport to zdrowie – prawda czy fałsz?

Sport wpływa na nasze samopoczucie i wygląd – uprawianie amatorskiego sportu ma jednak o wiele więcej zalet, o których napiszemy w dzisiejszym artykule. Dowiedz się jaka jest różnica między sortem amatorskim i wyczynowym, poznaj sposób na zdrowie.

Sport to zdrowie – czy aby na pewno?

Liczne badania udowodniły, że amatorskie uprawianie sportu przynosi same korzyści dla naszego zdrowia. W przeciwieństwie do sportowców wyczynowych amatorzy nie przeciążają organizmu w taki sposób, by mógł im zaszkodzić. Sport profesjonalny nie zawsze jest zdrowy. Dlaczego tak się dzieje? Ano dlatego, że codzienne treningi na maksymalnych obrotach mocno obciążają organizm. Zawodowi sportowcy muszą dbać o dietę i odpowiednią suplementację, bez której ich organizmy mogłyby nie nadążać za tempem treningów.

Sport amatorski to jednak całkiem inna bajka. Ruch na świeżym powietrzu czy ćwiczenie na siłowni o umiarkowanej intensywności poprawiają krążenie i zapewniają lepsze samopoczucie. Dzięki odpowiednio dobranej aktywności fizycznej możemy:

  • kontrolować masę ciała,
  • rozładowywać wszelkiego rodzaju napięcia emocjonalne,
  • zmniejszyć ryzyko wystąpienia choroby nowotworowej,
  • poprawić odporność na choroby wirusowe,
  • wzmocnić mięśnie.

To wszystko sprawia, że amatorskie uprawianie sportu jest bardzo zdrowe. Jeśli więc nie zamierzasz zająć się sportem profesjonalnie nie musisz martwić się, że wyrządzisz sobie jakąś szkodę.

Jaki sport będzie dla mnie odpowiedni?

Wszystko zależy od predyspozycji i upodobań konkretnej osoby. Nie ma się co zmuszać do pływania jeśli nie umiemy pływać. Jeśli nie lubimy biegać nie warto robić tego na siłę. Sam możesz wybrać, który sport będzie odpowiedni dla ciebie.

Jeśli zależy ci na odchudzaniu i do tej pory robiłeś to wyłącznie przy pomocy diety i tabletek na odchudzanie to takie aktywności jak bieganie, pływanie czy ćwiczenia na siłowni mogą sprawić, że twoja waga zacznie spadać zdecydowanie szybciej niż do tej pory. Wysiłek fizyczny to doskonała okazja do spalenia nadmiaru kalorii, które przyjmujemy w ciągu dnia w postaci bardziej tłustego jedzenia czy przekąsek, których jeść nie powinniśmy.

Lody czekoladowe na deser? To żaden problem – ćwicząc przez godzinę jesteś w stanie spalić taką ilość kalorii, że bez problemu będziesz mógł sobie pozwolić na małą porcję swojego ulubionego deseru.

Szybki spacer to również idealny sposób by odrobinę rozruszać zastałe mięśnie. Jeśli do tej pory byłeś typem domatora, który cały wolny czas spędzał przed komputerem to nawet dłuższy spacer może okazać się sporym wysiłkiem, który wyjdzie ci na zdrowie.

Czym wspomagać się w trakcie uprawiania sportu?

Pamiętaj, że odpowiednia dieta dostarczy potrzebnych składników odżywczych i nie trzeba będzie stosować dodatkowych wspomagaczy. Jeśli jednak twoja dieta nie jest idealna a jej dopracowanie zajmie więcej czasu to bez trudu możesz uzupełnić niedobory stosując dobre wspomagacze- sprawdź recenzje suplementów na https://dopilar.pl a bez trudu dobierzesz coś odpowiedniego do swoich potrzeb.

Nie ważne czy chcesz się odrobinę odchudzić czy bardziej zależy ci na rozbudowie masy mięśniowej – wykorzystując odpowiednie suplementy jesteś w stanie zdecydowanie przyspieszyć efekty i zyskać większą motywację. Nic nie motywuje przecież bardziej jak szybkie i fajne efekty, które osiągnąć można wspomagając się suplementami bez recepty.

Nie da się jednak ukryć, że to właśnie wartościowe, zdrowe odżywianie jest kluczem do sukcesu. Dobre jedzenie pozwoli na szybką regenerację organizmu po ćwiczeniach oraz dobrą kontrolę naszej wagi. Pamiętaj, że dieta nie jest niczym trudnym – przygotuj sobie ją sam lub udaj się po poradę do specjalisty dietetyka, który za niewielką opłatą pomoże ci przygotować znakomity jadłospis.

Czego unikać uprawiając sport amatorsko?

Niezależnie od motywacji jaka tobą kieruje unikaj zabronionych wspomagaczy takich jak sterydy anaboliczne czy leki, których nie zapisał ci lekarz. To bez wątpienia do niczego się nie przyda a ryzyko skutków ubocznych sprawia, że warto trzymać się od takich rzeczy jak najdalej.

Pamiętaj o regeneracji – to podstawa w sporcie zarówno amatorskim jak i profesjonalnym. Przemęczony organizm jest bardziej podatny na kontuzje a my zamiast czerpać radość z ćwiczeń będziemy zmagać się z bólem mięśniowym lub poważniejszą kontuzją. Takich rzeczy lepiej unikać.

Nie stawiaj sobie celów, których nie jesteś w stanie osiągnąć – to podcina skrzydła i zniechęca do aktywności fizycznej. Sport ma być dla nas dziecięcą przyjemnością, powrotem do lat młodości i możliwością na poczucia się lepiej we własnej skórze. Nie starajmy się robić tego na siłę – skupmy się na przyjemności a taki wysiłek fizyczny będzie bez wątpienia zdrowy i przyjemny!

Sport jest piękny jeśli tylko odpowiednio do niego podejdziemy. Delikatna aktywność fizyczna to samo zdrowie – spróbuj a po kilku tygodniach odczujesz wyraźną poprawę swojej formy fizycznej i psychicznej. Problemy ze snem? Amatorski sport może je bez trudu rozwiązać ale o tym przekonasz się wychodząc na swój pierwszy trening…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.